September 2013
M T W T F S S
« Jul    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Categories

Workshop Durau decembrie 2010

IMG_4631Hospitality Industry Workshop reloaded – Durau 3rd edition

Dupa cum stiti deja, Duraul a devenit aproape o traditie, iar prezentarea lui facuta la Conferinta EuroCHRIE de la Amsterdam i-a adus o expunere internationala foarte pretioasa.
De la proiect la proiect am invatat alaturi de voi cum putem valoriza mai bine acest instrument extraordinar de invatare. Tema anului editiei decembrie 2010 este “Talent in ospitaliate”, unde talentul il vedem ca suma a doua caliati primordiale: competenta profesionala (ce va fi dobandita) + pasiune pentru domeniu (ce trebuie sa existe deja in voi). In continuare am pregatit o mica prezentare a proiectului, la care va invit sa contribuiti cu eventuale intrebari la care vom raspunde cu drag:

Cum s-a nascut ideea, la ce e bun Duraul asta ?

In 2008, acum 2 ani, cand m-am alaturat echipei dlui profesor Nita, caci asa am vazut eu accederea in mediul universitar, am fost frapat de lipsa sanselor de practica a studentilor in industria ospitalitatii. Chiar si atunci cand studentii faceau practica, m-a infiorat sa vad cum ei sunt “stricati” in loc sa invete, din cauza institutiilor si oamenilor adesea invechiti care ii indrumau in practica. Atunci am decis sa sarim peste aceasta etapa si sa creeam noi un loc de practica la un nivel apropiat de marile hoteluri europene. Temerar, curajos si dificil, nu ?!

Ce e special la Durau, care e marea experienta ?

Practica se face peste tot in lume, nu am reinventat roata, dar unde am dus proiectul la un grad de noutate si inovatie apreciat la nivel european a fost responsabilizarea studentilor. Tot personalul hotelului pleaca in vacanta pe perioada workshop-ului, iar voi preluati hotelul de la A la Z cu toate functiile lui.

Cum adica preluam hotelul de la A la Z? Facem noi chiar totul ?

Da, facem totul prin noi insine cu propriile resurse de munca, intelectuale, fizice, etc. Voi veti forma toate departamentele hotelului, de la Front Office (receptie, concierge, bell-boys) pana la restaurant, Marketing & Sales, Security, etc.

Da’ de unde stim noi sa facem totul, ce ne-am nascut in hotel ?

Asta e si ideea sa invatati prin responsabilizare. Cand cineva te arunca in apa, inoti sau te ineci. De asta avem nevoie de oameni pasionati, talentati, dedicati, caci ei sunt cei ce nu se ineaca. Bineinteles ca veti avea suport. 5 colegi mai mari, de la master vor fi alocati diverselor departamente pe pozitia de senior adviser, iar in afara de ei, va fi si the Godfather care va supraveghea totul.

Cand se desfasoara ?

10-12 decembrie, 2010

Cat costa ?

Departamentul de Marketing & Sales impreuna cu cel de Revenue Management va stabili preturile finale, ce vor gravita in jurul a 120 de lei pt cele 3 zile plus transportul dus-intors daca aveti nevoie sa veniti cu autocarul inchiriat pentru asta

Ce facem acolo, muncim ca sclavii doar ?

In principal, da, in subsidiar, ne cunoastem intre noi, facem cele mai tari petreceri si participam si la cateva lecturi pe teme de hotelarie si restaurant. Veti vedea cat de diferit va deveni ECTS-ul dupa acest proiect cand va veti cunoaste colegii din alte grupe cu care veti colegi de munca si veti dezvolta relatii cu ei.

Ski ?

Avem sustinerea decanului Facultatii de Educatie Fizica si Sport care ne insoteste si ne va fi instructor la ski, iar hotelul are 50 de perechi de ski-uri si clapari. Exista si o instalatie, e drept rudimentara, ca cea de la partia din Sararie pe urcat mecanic. Sa dea Dumnezeu zapada si distractia si actiunea sunt garantate !

Avantaje ? Cu ce ne alegem ?

Cel mai mare avantaj e experienta castigata. Vom crea si o diploma care va va imbogati CV-ul. Daca veti aplica la un job in hotelarie sau restaurant veti sti despre ce e vorba si veti lasa o impresie de profesionist la interviu. Petrecerile si distractia sunt alte recompense pe care le meritati dupa un semestru greu, care a abundat de proiecte, lucrari, teste, evaluari continue. Relatiile dezvoltate cu colegii, care vor lucra si ei in diverse pozitii in viitor va vor extinde reteaua sociala (networking) si expunere (exposure). in catva ani, veti realiza ce important este sa aveti legaturi, conexiuni in bransa. Nu in ultimul rand, lecturi privind centrele de profit in hotel, situatiile de criza si managementul conflictelor in restaurant si hotel sau gestiunea portofoliul de clienti, marci si resure in hotelarie, vor fi interesante si interactive.

Pe ce posturi putem aplica ?

Pe orice post, in functie de interesul si capabilitatile voastre

Pe cate posturi putem aplica ?

Pe oricate

Ce contine un dosar de candidatura pentru un post ?

CV + scrisoare de intentie incluse intr-un folder in care specificam departamentul, pozitia urmarita si numele nostru, de ex: “Revenue dept / Finance & accounting senior expert / Claudia Musteata”. Un mail poate contine mai multe dosare de candidatura. Mail-urile se vor trimite pe adresa ectsmru@gmail.com

Cand vor fi interviurile ?

Primele interviuri joi, 2 decembrie

De ce unele posturi sunt in engleza ?

In hotelurile mari, managerii sunt adesea din tari si culturi diferite, motiv pentru care sedinetele lor zilnice sunt facute in engleza. Mai mult, comunicarea la nivel managerial este in engleza. Ne asteptam de la manageri sa vorbeasca curent aceasta limba

Care e diferenta intre un post de manager si unul de executie pentru experienta mea ?

Nu toti ne-am nascut manageri, iar job-urile percepute inferioare ierarhic sunt, de fapt, o sansa de invatare extraordinara. In toate scolile hoteliere prestigioase, viitorii manageri isi incep pregatirea prin curatarea camerelor. Cum vor sti ei, ulterior, ce sa le pretinda cameristelor cand ei nu inteleg in ce consta munca lor ?!

Cum pot afla mai multe informatii care nu sunt specificate aici ?

Lasand un comment pe aceasta pagina

click aici pentru job ads


15 comments to Workshop Durau decembrie 2010

  • claudia007

    putem aplica si pentru postul de manager? :D

  • Lorin

    oricine poate aplica pt orice post

  • claudia007

    la ce adresa trimitem candidaturile?

  • claudia007

    in ce perioda se desfasoara workshop-ul?

  • Sashenka

    Buna seara, domnule profesor.Ma bucur sa vad ca traditia continua:). Sper sa iasa asa cum trebuie, iar colegii sa se distreze macar cat ne-am distrat noi, in cele 2 workshop-uri, dar sa aiba si rezultate foarte bune:D. O curiozitate am. Mai faceti si pozitii de “turist”? Daca da, care sunt criteriile si cand putem sti data plecarii? Nu de alta…dar chiar daca nu am ramas pe aceeasi specializare, nu as vrea sa rup de tot legatura cu ECTS-ul.
    O seara placuta!
    Alexandra Tican

  • Lorin

    10-12 decembrie 2010 / adresaa de mail: ectsmru@gmail.com

  • Lorin

    pt Alexandra: ma bucura mesajul dvs, ex-HR managerul nostru. Bineinteles ca ne bucura sa puteti veni. Va anuntam detalii in curand

  • Denesska

    D-nul Lorin, ma intreaba mai multi prieteni care vor sa mearga. Ei sunt in afara facultatii si am vrut sa intreb care sunt preturile pt ei sau cand o sa se afiseze si unde :D
    Denis Gandzii

  • Lorin

    Denis, merci de intrebare. Da, acceptam si “turisti”, adica non-ects-isi, mai ales daca ei sunt invitatii unor ects-isti. Tarifele pentru ei vor fi o idee mai mari. Pana vineri seara vom putea comunica tarifele.

  • Denesska

    Ei pot efectiv sa lucreze sau doar ca turisti sa mearga :D .
    Oricum astept preturile sa ii anunt :D

  • Lorin

    non-ects-istii pot veni doar ca turisti

  • Cristi

    Noi din grupa 24 avem o problema care ne poate impiedica participarea la proiect. Vineri 10 decembrie ora 8:00 avem lucrare la seminarul de FEI si tot in aceeasi zi la ora 14:00 avem la MRU discutia 1on1 cu domnul profesor. Ce putem face in cazul asta? O parte din noi sigur ar fi dorit sa participe la proiect

  • Lorin

    pt Cristi: viata este o suita de alegeri, deci voi trebuie sa va descurcati in situatia data. Puteti incerca sa vorbiti cu profii in cauza, spunandu-le ca e vorba de cel mai prestigios proiect de practica studenteasca din istoria invatamantului universitar romanesc (vezi EuroCHRIE) si cerandu-le solutii..

  • ionut valicu

    Buna seara domnule profesor,
    Sper ca in aceasta editie a proiectului Durau, sa ma incadrez mai bine in functia … de turist. Astept cu nerabdare informatiile si mai ales plecarea.

    Un mesaj pentru actualul ECTS an 3: petrecerea de Halloween a fost super tare, sunt sigur ca la Durau veti fi cel putin de doua ori mai buni.
    Bafta multa in organizare!

  • Lorin

    pt Ionut: merci de mesaj si de tonul pozitiv, te asteptam cu drag. Preturile vor fi postate in seara aceasta, vineri, 3 dec

You must be logged in to post a comment.