September 2013
M T W T F S S
« Jul    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Categories

Proiecte comert

Lorin book  cover sample

Curs-seminar, click aici pentru a afla mai multe despre conceptul acestei discipline

Sistem de Evaluare, click aici pentru a te familiariza cu sistemul de evaluare

Rezultate evaluare, click aici pentru a vedea cat ai punctat de la inceputul semestrului si pana in prezent

Noutati & FAQ

* Echipe proiect vs echipe seminar

mai multi dintre voi v-ati aratat interesul pentru a afla raspunsul la intrebarea: “echipa de la seminar coincide cu echipa de la prooiect”, raspunsul este foarte simplu: “da”

* Saptamana 7 vs Saptamana 8

atat mid-term test cat si proiectul partial se sustin/predau in saptamana 8


36 comments to Proiecte comert

  • mia dana

    Multumesc!

  • adina gache

    Buna ziua! As dori sa va intreb daca pentru prima parte a proiectului pe care il avem de prezentat saptamana viitoare avem de realizat si magazinul online. Multumesc anticipat!

  • Lorin

    Draga Adina,

    Multumesc pentru intrebare si interes. Magazinul on-line nu este obligatoriu de facut, dar daca creati 4 pagini web (doar grafic, adica cum ar arata ele, nu trebuie sa fie si functionale), atunci veti avea un bonus consistent pe care il vom preciza cat de curand.

  • ungurianu_mirel

    “In acelasi mod, analizati competia pe cele
    trei niveluri propuse (directa, indirecta, de
    solutii) per ansamblu si pe minim 3
    segmente distincte” imi puteti explica daca se poate, mai concis cum trebuie sa analizam competitia pe minim 3 segmente distincte. noi avem la proiect Firma de covrigi si am ales segmentele: segmentarea pe varsta, ocupatie, clasa sociala, zona geografica … ne puteti da un exemplu clar, nu prea intelegem ce trebuie sa analizam. spre exemplu cum analizam pe zona geografica? daca magazinele firmei noastre se afla in zone universitare ceea ce rezulta ca majoritatea clientilor nostri sunt studenti,iar firma concurenta se afla in zona Alexandru si au ca si clienti toate persoanele, ar fi aceasta o analiza?
    Cu respect, echipa TURCOAZ

  • Lorin

    de ex geografic, voi sunteti la univ: conc directa: nu sunteti singuri care vindeti covrigi in acea zona, nu?! nu-mi spuneti ca nimeni nu vinde covrigi in zona univ ca nu va cred (nu cred ca primul vostru concurent e abia in Alexandru, caci am cumparat eu un covrig undeva putin mai jos de universitate) !, conc indirecta: alte chestii de mancare, sunt convins ca si acestea exista, si asa mai departe,
    analizati concurenta, identificand-o, suprinzandu-i punctele forte, evaluandu-i, fie si empiric, cota de piata, etc. In final, trageti concluziile despre cum veti captura cota de piata pe seama concurentei, cum veti fi mai buni decat ei, analiza concurentei trebuie sa aiba o finalitate in materie de solutii, actiuni, decizii!
    E ok raspunsul ? V-am lamurit ?
    Nu ezitati sa intrebati ori de cate ori aveti o nelamurire!

  • Georgiana Postole

    Va multumim pt raspuns! A fost un pic confuz deoarece parea ca ne repetam cu analiza per ansamblu, dar acum cred ca este clar. Sper ca nu v-am deranjat prea mult!
    Cu respect, echipa TURCOAZ

  • Lorin

    ma deranjati doar cand mentionati ca “sperati ca nu m-ati deranjat prea mult”

  • sabina.ghergut

    Buna seara! Legat de matricea SWOT a proiectului, trebuie sa explicam fiecare punct tare, punct slab, oportunitate si ameninatre in parte sau realizam doar matricea si atat?

    Si o a doua intrebare: Concurenta pe cele trei niveluri propuse pe segmente cum o facem? Luam un segment si ii analizam concurenta directa, indirecta si de solutii, apoi un alt segment si tot sau cum?

  • Mirela Zdrob

    Buna seara!
    Avem o nelamurire in legatura cu cerinta:”Din perspectiva firmei create in cadrul
    proiectului, exemplificati totalul cheltuielilor in
    vederea vanzarii unei cantitati de 10.000 de
    bucati/kg pe piata interna, precum si costul
    marginal pentru o comanda suplimentara de
    1.000 de bucati/kg, pe care un client ar putea sa
    o plaseze.” Firma noastra este o firma care produce si comercializeaza covrigi calzi. Ne puteti exemplifica mai bine ce cheltuieli avem? putem lua 1.000 de bucati? deoarece consideram ca 10.000 buc. sunt prea multe dat fiind produsul nostru.
    Cu multumiri, echipa TURCOAZ

  • Lorin

    pt Sabina:
    Merci de intrebare
    matriceea SWOT:nu trebuie explicate, doar enumerate, e de ajuns.
    Concurenta: exact, alegeti oricare 3 segmente si pt fiecare analizati competitia directa, indirecta si de solutii, apoi faceti-o pentru firma per ansamblu
    Succes la proiect !

  • Lorin

    pt Mirela,
    Merci pt intrebare
    e ok, luati 1000 de bucati si 100 de buc suplimentare
    Lorin

  • adina gache

    Buna seara! Revin cu o intrebare: proiectul trebuie listat sau predat in format electronic? Si daca trebuie predat in format electronic la ce adresa? Multumesc anticipat!

  • ruxandra.ciulu

    Buna Iulia,
    Nu trebuie sa simulati exemplul cu cauciucuri. A fost numai pentru seminar.
    Spor la lucru.
    R. Ciulu

  • Lorin

    Saluti Adina,

    predat in format electronic pana la ora 12.00 AM din ziua testului, deci fie duminica noaptea, fie joi noaptea. Trimiteti-mi-l pe mail, va rog, mentionand grupa/echipa/proiect partial

  • georgiana_11

    Buna seara. Am si eu o nelamurire. In cadrul proiectului includem si acele aplicatii la seminar? Cele care au legatura cu firma noastra?
    Va multumesc.

  • Lorin

    Nu, doar cele pentru proiect

  • adina gache

    “Pt proiectul partial, care trebuie sa contina si aplicatia de la seminarul 6, ora 12.00 AM, noaptea dinaintea zilei in care avem seminar (luni si vineri)

    Pt aplicatiile la proiect (2 aplicatii), miercuri, ora 8.00 PM”
    Ma scuzati dar nu am inteles foarte bine cerinta. Sunt doua aplicatii pentru seminar si una pentru proiect… Pana la urma care trebuie inclusa in proiectul pe care il vom preda in aceasta seara? Cea cu PR? Pentru ca observ ca apoi spuneti ca aplicatiile pentru proiect (2) trebuie predate miercuri…Multumesc anticipat!

  • Elena M

    Pentru situatia stocurilor din proiect, trebuie 9 produse fiecare cu sortimentul ei sau un numar de produse dar trebuie sa iasa minim 9 sortimente?
    De exemplu produsul apa, sotimente: minerala, plata, etc si inca 8 produse sau inca 3 produse de exemplu dar sa insumeze peste 9 sortimente?
    Elena Malageac, gr 14

  • Lorin

    9 sortimente, de ex, poate fi o singura clasa de produs: lactate, cu 9 sortimente: lapte, iaurt, chefir, …
    Ati inteles?

  • Lorin

    am scris gresit “pt aplicatiile la proiect (2 aplicatii), miercuri, ora 8.00 PM”, am corectat acum in “Pt aplicatiile la SEMINAR (2 aplicatii), miercuri, ora 8.00 PM”, merci pt observatie

  • 31040701sl071621

    Buna ziua! Echipa Neagra,gr.15,are o nelamurire privind aplicatia referitoare la segmentarea pietei pe care firma noastra( de produse alimentare) doreste sa activeze.magazinul nostru alimentar se adreseaza tuturor categoriilor de consumatori indiferent de varsta,clasa sociala,venituri,etc.In acest caz,cum putem sa segmentam piata?

  • Lorin

    pai nu cred ca nu exista un segment care sa fie mai atractiv pentru voi, care sa cumpere mai mult, apoi, in afara de segmentarea dupa variabilele demografice sunt si alte tipuri de segmentare, nu pot crede ca toti consumatorii din lumea aceasta vor cumpara produsele voastre…

  • Lucian

    Buna ziua! Echipa 6, gr. 13 nu a primit pe mail prima parte a proiectului corectat.
    Multumesc

  • cretu ioana

    Buna ziua. Ma numesc Cretu Ioana din gr.11. Am vazut rezultate pe tot parcursul semestrului si am observat ca nu am nici un punctaj in ceea ce priveste prima parte a proiectului, chiar daca am fost exclusa din grupa am facut prima parte a proiectului individual, dar nu mi-a fost corectata. A fost trimis in data de 20.11.2009 la ora 12:09 pm cu numele Ioana cretu gr.11 ECTS proiect indiviudual. va rog verificativa email-ul. Eu in acest moment va mai trimit o data proiectul. Astept un raspuns din partea dumneavoastra. Va multumesc!

  • Cristi

    Buna ziua! Legat de proiect, avem o problema in a intelege cerinta a 2-a de la pagina 16 din carte, cea cu “Pentru firma aleasa in proiect, segmentati piata pe care ea isi propune sa activeze si trageti 5 concluzii legate de 5 segmente care trebuie abandonate, pe care trebuie insistat, care au perspectiva, a caror putere de cumparare va creste, etc”. Suntem 4 in echipa cu 4 concluzii diferite.
    Multumesc.

  • Lorin

    De ex, firma noastra comercializeaza aparate de aer conditionat. Am segmentat piata demografic, dupa stilul de viata, apoi geografic, etc. Ne-au rezultat vreo 30 de segmente in total. Alegem 5 dintre ele, dupa cum vrem. Primul segment este, sa spunem, unul dintre cele rezultate in urma segmentarii geografice “piata zonei Putna-Vicovu de Sus”, pe care ne gandim sa il abandonam, deoarece altitudinea zonei nu implica temperaturi foarte mari care sa necesite aparate de aer conditionat. Apoi, avem un al doilea segment, ales aleatoriu, sa spunem, dupa stilul de viata, al persoanelor care traiesc bio & green, nici ei probabil nu vor avea nevoie caci sunt slabanogi, se tem de boli transmise prin aerul conditionat, etc, apoi indentificam un al treile segment, dupa venituri si localizare geografica, piata populatiei cu venituri medii-mari si incadrare urbana in orase de mica altitudine, iar acest segment il gasim ca si atractiv, motiv pentru caRE NE PROPunem: “capturarea unei cote de piata de 10% pe segmentul locuitorilor cu venituri medii spre mari din orasele cu peste 100.000 de locuitori, situate la o altitudine mai mica de 500 m din Nord-Estul Romaniei in decurs de 18 luni”…e mai clar acum ?

  • Cristi

    foarte clar!
    va multumesc!

  • andravacarasu

    In legatura cu problema din cadrul proiectului, as vrea sa stiu cum calculez costum marginal avand in vedere ca nu avem cheltuieli de export, asa cum este in modelul prezentat in carte. Pretul de achizitie va fi pentru 1000 de unitati sau 1100? Va multumesc anticipat!

  • Lorin

    folositi modelul procentual din carte, exercitiul este unul didactic, fara aplicabilitate neaparata

  • iulya miclos

    In legatura cu aplicatia:pentru afacerea dvs.definiti-va obiectivele per ansamblu,si pe minim 3 dintre segmentele propuse.in acelasi mod,analizati competitia pe cele 3 niveluri propuse per ansamblu si pe minim 3 segmente distincte,puteti sa imi explicati mai detaliat aplicatia?:Dva multumesc.

  • Cristi

    buna ziua, daca proiectul este scris in limba engleza si situl tot in limba engleza trebuie realizat? va multumesc!

  • Lorin

    pt cristi: site-ul pt proiectul final, nu pt cel partial si, da, in engleza si el

  • Andreea Dobre

    Care este deadline-ul pentru partea a 2-a a proiectului? O seara buna

  • Andreea Dobre

    Iar prezentarea proiectului cand se face?

  • ana

    hi! this week we would have to know the project for second part. Because we will not make the seminar this week, how we can find out these details and what team stays for this part of project?
    Thanks!

  • ana

    hi! this week we would have to know the project for second part. Because we will not make the seminar this week, how we can find out these details and what team stays for this part of project?
    Thanks, group no 1, ECTS 3 !!

You must be logged in to post a comment.